هي وهما
الثلاثاء 16 أبريل 2024 02:59 صـ 7 شوال 1445 هـ
هي وهما رئيس مجلس الإدارةأميرة عبيد

المشاهير

حسام حبيب للجمهور: حبكم عندي مهم بس مش على حساب ربنا

استضافت الإعلامية منى عبدالوهاب الفنان حسام حبيب، وذلك في حلقة جديدة من برنامجها «ع المسرح»، الذي تقدمه على مدار شهر رمضان عبر قنوات «الحياة» و«CBC»، و«الأولى».

وقال «حبيب» في ختام الحلقة أثناء وقوفه على خشبة المسرح: «طبعًا الوقفة صعبة، أنا مش محضر حاجة أقولها، وأتمنى ميكونش حد زعل من كلامي».

وأضاف: «المثل بيقول الجنة من غير ناس ما تنداس، مش معنى إني بقول إن همي رضا ربنا إنه ميهمنيش زعلكم.. بالعكس مفيش حاجة بتستخبى، ومفيش حزن دايم ولا فرح دايم».

وأكمل: «أنا بعتبر أي حاجة وحشة أو حلوة حصلت لي هي حاجة عدت وخلاص، وأكيد حبكم عندي مهم جدًا بس مش على حساب ربنا - سبحانه وتعالى - وأتمنى لو ربنا كتب لي وعملت شغل جديد يعجبكم لإنها الحاجة الوحيدة اللي تبسطني».

أسعار العملات

متوسط أسعار السوق بالجنيه المصرى15 أبريل 2024

العملة شراء بيع
دولار أمريكى 48.3040 48.4040
يورو 51.4486 51.5745
جنيه إسترلينى 60.2641 60.4082
فرنك سويسرى 52.9069 53.0513
100 ين يابانى 31.3703 31.4414
ريال سعودى 12.8769 12.9043
دينار كويتى 156.7955 157.1712
درهم اماراتى 13.1511 13.1819
اليوان الصينى 6.6731 6.6870

أسعار الذهب

متوسط سعر الذهب اليوم بالصاغة بالجنيه المصري
الوحدة والعيار الأسعار بالجنيه المصري
عيار 24 بيع 3,703 شراء 3,737
عيار 22 بيع 3,394 شراء 3,426
عيار 21 بيع 3,240 شراء 3,270
عيار 18 بيع 2,777 شراء 2,803
الاونصة بيع 115,159 شراء 116,225
الجنيه الذهب بيع 25,920 شراء 26,160
الكيلو بيع 3,702,857 شراء 3,737,143
سعر الذهب بمحلات الصاغة تختلف بين منطقة وأخرى